News from paradise

Well well well...
Sedan dagen jag satte ner foten på Thessalonikis flygplats har jag levt i en bubbla. Kan inte riktigt fatta att jag är här. En konstig känsla, på grund av att sist jag var här var jag här så länge och bodde ju praktiskt taget här.  Det var ju en underbar sommar och därför har jag knappt velat gå på stan för att det känns så annorlunda att vara tillbaka. But I love it! Vårat kära Dock har stängts igen och istället har affär med handgjorda krukor öppnats. Ett par skinnaffärer har öppnats, servitörer på diverse barer och restauranger har bytts ut men annars är det mesta sig likt.

Tja, vad har jag då gjort på en vecka som jag hittills varit här? Jo badat en massa ofcourse, druckit Retsina med xaderfoula mou Anastasia som har vart här över helgen! Så himla kul att se henne! Vi var även på Molos i lördags där det var helt fullproppat med folk så man knappast kunde gå. Och vem var där om inte två av mina favoritsångare, nämligen:

 
Adonis Remos 

och

Nikos Vertis

Det kändes lite pinsamt att fråga efter deras autograf så jag lät bli, men hade faktiskt ögonkontakt med både dessa herrar, kanske räknas det mer än en autograf..? hehe...
Blev även tillsagd av tre bimbotjejer som har en tv-show här att stå lite längre bort för att vi är så långa så de kände sig inte bekväma bredvid oss.. Haha kan inte annat än tycka synd om de små dvärgarna med skyskrapor till skor för att komma upp till lite varmare breddgrader! Kom helt otippat att tänka på en sång mamma brukar sjunga: Det e inte lätt att va ödmjuk, för den som är felfri som jag! 

Nu sitter jag här och äter vindruvor och kollar ut över havet. Ska gå och bada strax. Det största problemet i världen just nu är Vilken beachbar ska jag gå till idag? Hmm.. Ibland är livet bra komplicerat!=)

I morgon kväll kommer louloudaki mou Nadia! Ska bli så himla kul!!! Längtar......Ella ella! 

Kommentarer
Postat av: Nadia

Jag är på väg!!! =) Sitter och äter frukost nu, snart ska jag packa ner de sista!

Åååååh det ska bli så kul, men först har jag en dejt Belgrad! :D

2009-08-18 @ 07:11:58
Postat av: EG

Vad härligt du verkar ha det, jag tror jag kommer ner :) Jag menar, nu går det mot kyligare tider vad passar då bättre än att fly undan allt.



Vi får ta och ses snart, antingen i samband med "scarft-mötet" eller innan dess. Är ju lite närmare dig nu när jag lämnat Sthlm och kommit närmare Sveriges påstådda framsida ;)

2009-08-19 @ 16:25:31
Postat av: Maria

Hallå, lillasyster!

Jag vet ju hur himla härligt du har det, och det är du värd efter en sommar av bara jobb. Sola, bada, dansa och ät lite god mat åt mig, är du snäll, och hälsa allihop.

Kramar, Big Sis.

2009-08-21 @ 08:49:55
Postat av: Sandra

Hallå eller??!

Vad hääänder?

hur har det gått med allt? Tell me! puss

2009-08-25 @ 12:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0