Halkidiki is the place to be

Jajamen, nu sitter jag har pa ett rokigt internet-cafe i Nea Marmara och forsoker att inte klia pa mina nystuckna myggbatt. Anna sitter har bredvid och forsoker ga in pa sin dator som bara stanger av sig sjalv haha stackarn..
Idag ar det Dag 2 pa det grekiska aventyret. Och aventyr ar verkligen vad vi vart med om (redan)!.
Det hela borjade igar nar vi val landat i Thessaloniki. Vi skulle ta en taxi till busshallplatsen for att aka till N.M, och det borjade klart med att taxiguben la pa 3 euro for att vi haed BAGAGE! Halla eller, har inte de flesta bagage nar ed landar pa flygplatsen?? Hur som helst, vidare pa bussen som gick till NIkiti, sag vi varenda liten by i hela Halkidiki... Mmm busschaufforen korde ooooverallt, trots att varken nan gick av eller pa! Sedan slappte han av oss i Nikiti, andhallplatsen. NIkiti har jag varit i massa ganger, men han slappte av oss uppe i byn! Dar fanns endast tva albaner, som sa  vad bra, nu hade de en tjej var=O

Sen efter mycket om och men, fick vi tag i en taxi till PC. Val pa hotellet, traffade i chefen, som var jattetrevlig. Sen blev vi korda till staff quarters, dar vi skulle bo. Ahmmm...... Det var rena mardrommen! ade jag och Anna ville bara grata. Jag tror de hade det battre pa flyktingforlaggningarna i Afganistan! Kartongvaggar, spya, plaster pa vaggarna. Ackliga sangar... ja listan kan goras lang... Sa vi lamnade vara grejer dar och kutade darifran sa fort som mojligt. Hem. Hem. Hem!!! Tack och lov har vi ju var kara lagenhet har, med IKEA mobler, en dusch som funkar och riktiga sangar!!

Idag var vi lediga, sa vi solade lite, at och hade det gott! Jag alskar verkligen Marmara;)
Imorn ska vi prata med chefen, sa nasta gan jag skriver hoppas jag att i fixat allt!!!!

Jiaa, kali nichta!!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

hej kära klasskamrat!;) Nu har jag o Johanna landat i våra rum på Hester road, Portsmouth, och ja...vad kan vi säga?det är väl inte direkt tiptop, men vi slipper spya på väggarna och toa utan ring...men mycket mer är det inte, hrmm...;) Nu ska vi bara fräscha upp oss o sen ut o dricka öl med några killar från samma hus, de ville bjuda oss på en pint för att dämpa chocken...haha. De vet förmodligen precis hur vi känner!;) Må så gott nu tjejer, O Helena!Vi hörs ang. flygbiljetterna!;) Kram!

2008-05-04 @ 21:06:03
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0