Hello to the world

Äntligen har jag tid att sätta mig vid datorn och skriva om min trip to fairyland, Grekland. Jag kan inte fatta att jag var där alldeles nyss och nu är jag hemma och kollar på Idol som om inget har hänt...
..Men wait wait wait.... Nu ska vi spola tillbaka bandet en vecka!


Så här såg det ut onsdagen förra veckan, ovan molnen...


Det var riktigt mysigt att leka turist med kameran i högsta hugg och gå runt och njuta av en vinter som jag aldrig tidigare testat på. Solen sken, rätt kallt var det men så himla underbart! Under de fem dagarna hände fruktansvärt mycket som inte normalt sett får plats under en så knapp tid tycker jag. Jag kom hem i söndagskväll och var helt snurrig. Vet inte om det berodde på flaskan whiskey som dracks på tu man hand på Bouzoukia på natten innan eller om det var alla intryck!? Hmm... 

Här kommer som följer; bilder från Thessaloniki!


Redo för äventyr


   

   



Tomten har kommit till Aristotelis



Mmm creps med banan och choklad, ett måste!!



Nasty mou på Pinakas



Tatis och jag vid Lefkos Pirgos


Nu längtar jag så mycket att det gör ont att få åka igen! När jag gick och vandrade längs hamnen såg jag ett hus som jag ska bo i när jag blir stor. Rättare sagt hittade jag två, men just detta var så fint, kan se mig själv vakna upp och sätta mig på balkongen med min frappé och titta på båtarna ute på havet i samma stund som min Romeo sjunger nedanför för att jag ska släppa ner mitt hår så han kan få känna på kvalitén på mitt balsam. Hmm eller har jag blandat ihop nån historia nu..? (Ja, red.anm. Romeo heter egentligen något annat och balsamet går att hitta hos alla större frisörsalonger)


Mitt blivande hus



En tanke som slog mig på flyget hemåt svearike var, varför har man egentligen en flytväst under sätet och inte en fallskärm? Jag menar, man får la knappast en fallskärm på båtar vid katastrofer..? 

Keep on smiling! 

Adjö!

Αχ αγγελε μου

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh va mysigt du haft det! Men halsduk i Grekland? Går inte riktigt ihop ju! ;) Idag kommer mamms o papps så det blir till att umgås med dom och flytta ut en massa grejs ur lägenheten. Plugga ska jag göra också! Sitter i skolan nu faktiskt... :P Va ska du göra då? Puss o kram!

2008-12-06 @ 09:31:17
URL: http://jojoonthemove.blogg.se/
Postat av: Nadia sou

Åh va härligt!! Vilka fina bilder, och vilket hus! Räkna med att jag kommer bo under dig haha.

2008-12-06 @ 12:58:36
Postat av: Mikaela

Åh, H! Du verkar haft det UNDERBART!!Det hade vi också, förutom att jag blev så nedrans förkyld då...Fortfarande inte helt kurant, men det går framåt iallafall...:) Sitter med hemtentan, men det är som om min hjärna har låst sig. DET ÄR SÅ TRÅKIGT!!!Vi ses i veckan, kram!

2008-12-06 @ 14:15:55
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0